“Op mijn eerste werkdag kreeg ik verschrikkelijk nieuws vanuit mijn privésituatie. De manier waarop ik door Arte werd opgevangen is hartverwarmend.”

Mijn naam is Luc van de Vijfeijken en ik werk sinds drie maanden als uitzendkracht via Flexx4Nu bij Arte Di Granito. Een mooi moment om samen met jou terug te blikken op deze eerste periode.   

Zo’n half jaar geleden presteerde ik het om -op twee tiende van een punt- mijn propedeuse niet te halen. Dit betekende dat ik mijn opleiding moest verlaten. Eerlijk gezegd zag ik dit als het perfecte moment om bij een mooi bedrijf aan de slag te gaan. Na een korte periode van zoeken kwam ik via Flexx4Nu bij Arte terecht.

Als tijdelijke vervanger van een collega kon ik aan het werk op de orderadministratie. 11 september 2018: mijn eerste werkdag bij Arte, een dag die ik nooit zal vergeten. ’s Ochtends om 08.00 uur meldde ik me bij een dame met wie ik al eerder kennis had gemaakt. We liepen een rondje door het gebouw en ik maakte kennis met mijn collega’s. Vervolgens namen twee medewerkers van de orderadministratie de rondleiding over en werd ik door hen ingewerkt op mijn nieuwe, tijdelijke werkplek. Terwijl ik druk bezig was, ontving ik plotseling verschrikkelijk nieuws vanuit mijn privésituatie: een goede vriend had een einde aan zijn leven gemaakt. Een zware periode volgde, met als lichtpuntje: de manier waarop ik werd opgevangen door mijn collega’s bij Arte. Iedereen was ontzettend betrokken en ik kreeg de ruimte om de heftige gebeurtenis goed te verwerken. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik vol lof ben over hoe ik gesteund werd door Arte; het was hartverwarmend. Hiervoor wil ik mijn collega’s dan ook ontzettend bedanken.

Terugkomend op mijn werkzaamheden bij de orderadministratie: ik houd me met name bezig met het invoeren van de orders die binnenkomen via e-mail of via de verkoop- en/of projectafdeling. Ook de facturatie is een van mijn verantwoordelijkheden en het beantwoorden van de telefoon is onderdeel van mijn werk. Ik vind het leuk om op deze manier in contact te komen met klanten. Op dit vlak had ik l al enige ervaring, gezien mijn werk als receptiemedewerker bij een bedrijf in Deurne.

De bedoeling was dat ik voor ongeveer 10 tot 12 weken bij Arte zou werken, maar zoals ik al aangaf, ben ik er nu al ruim drie maanden aan het werk. Zo makkelijk komen ze niet van me af! Vanaf het moment dat de collega die ik vervang weer volledige dagen kan werken, ga ik me richten op de administratie van de Verkoop Binnendienst. Hiervoor word ik momenteel ingewerkt. Eén ding weet ik nu al zeker: vervelen gaat mijn werk bij Arte niet. Er is altijd wel iets dat ik kan doen en het sociale aspect met de collega’s is ruimschoots aanwezig. Vooral dit laatste vind ik een erg groot pluspunt aan Arte; er hangt een gemoedelijke sfeer en iedereen in het bedrijf kan goed met elkaar door een deur.

In een volgende blog vertel ik je meer over mijn werkzaamheden en ervaringen bij Arte.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *