Nieuws

“Je bij Arte vervelen? Onmogelijk! De diversiteit in werkzaamheden is enorm en ik leer elke dag wat bij.”

Ondertussen ben ik alweer ruim vier maanden aan het werk bij Arte. Zoals ik in mijn vorige blog aangaf, werd ik de afgelopen drie á vier weken ingewerkt voor de functie Verkoop Binnendienst.

 

Helaas werd bekend dat de persoon die mij inwerkte na de kerstvakantie niet meer werkzaam zou zijn bij Arte. Dat betekende dat ik er even alleen voor zou staan. Gelukkig kreeg ik al snel versterking van een nieuwe collega; een dame met veel ervaring in deze wereld… zij kwam voor mij als geroepen! De eerste week op de nieuwe afdeling moest ik erg wennen. Voor mij was de stap van 24 naar 40 uur in de week behoorlijk. Ook werden mijn nieuwe collega en ik toch allebei redelijk in het spreekwoordelijke diepe gegooid. Veel verschillende zaken kwamen op ons af en van alles moest worden opgepakt of behandeld.

 

Nu ik ongeveer een maand aan het werk ben op de afdeling Verkoop Binnendienst, durf ik te spreken van een erg goede samenwerking! Mijn nieuwe collega houdt zich vooral bezig met het klantcontact en de zaken daaromheen. Ik ben met name bezig met de administratieve taken van de functie Verkoop Binnendienst. Samen met de Commercieel Directrice en onze collega’s van de Verkoop Buitendienst ben ik goed op weg om alles zo efficiënt mogelijk te laten verlopen.

 

Wat ik zo leuk vind aan deze functie is dat ik een hele andere kant van het Arte-verhaal leer kennen. Toen ik nog werkzaam was in de orderadministratie, wat ik overigens nog steeds een paar uur in de week doe, was ik met name bezig met het invoeren van de orders en de facturen of het doorverbinden van klanten naar de juiste personen binnen Arte. Nu zijn er klanten die speciaal voor míj bellen. Dat is natuurlijk best even wennen!

 

Momenteel werk ik op dinsdag, woensdag en donderdag nog in de orderadministratie. Dit omdat mijn inmiddels teruggekeerde collega nog geen volledige dagen kan draaien. Zo kom ik soms orders tegen, waar ik zelf al met de klant contact over heb gehad. Erg handig!

 

Je bij Arte vervelen? Onmogelijk! Er zijn zoveel verschillende dingen waar ik me mee bezig kan houden en de dagen vliegen voorbij. Deze diversiteit vind ik erg leuk en ik leer elke dag weer wat bij. Hierbij kun je denken aan het versturen van stalen, tot het maken van bonusbrieven voor onze debiteuren. In mijn volgende blog neem ik je graag mee in mijn nieuwe ervaringen en leermomenten bij Arte.

“Op mijn eerste werkdag kreeg ik verschrikkelijk nieuws vanuit mijn privésituatie. De manier waarop ik door Arte werd opgevangen is hartverwarmend.”

Mijn naam is Luc van de Vijfeijken en ik werk sinds drie maanden als uitzendkracht via Flexx4Nu bij Arte Di Granito. Een mooi moment om samen met jou terug te blikken op deze eerste periode.   

Zo’n half jaar geleden presteerde ik het om -op twee tiende van een punt- mijn propedeuse niet te halen. Dit betekende dat ik mijn opleiding moest verlaten. Eerlijk gezegd zag ik dit als het perfecte moment om bij een mooi bedrijf aan de slag te gaan. Na een korte periode van zoeken kwam ik via Flexx4Nu bij Arte terecht.

Als tijdelijke vervanger van een collega kon ik aan het werk op de orderadministratie. 11 september 2018: mijn eerste werkdag bij Arte, een dag die ik nooit zal vergeten. ’s Ochtends om 08.00 uur meldde ik me bij een dame met wie ik al eerder kennis had gemaakt. We liepen een rondje door het gebouw en ik maakte kennis met mijn collega’s. Vervolgens namen twee medewerkers van de orderadministratie de rondleiding over en werd ik door hen ingewerkt op mijn nieuwe, tijdelijke werkplek. Terwijl ik druk bezig was, ontving ik plotseling verschrikkelijk nieuws vanuit mijn privésituatie: een goede vriend had een einde aan zijn leven gemaakt. Een zware periode volgde, met als lichtpuntje: de manier waarop ik werd opgevangen door mijn collega’s bij Arte. Iedereen was ontzettend betrokken en ik kreeg de ruimte om de heftige gebeurtenis goed te verwerken. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik vol lof ben over hoe ik gesteund werd door Arte; het was hartverwarmend. Hiervoor wil ik mijn collega’s dan ook ontzettend bedanken.

Terugkomend op mijn werkzaamheden bij de orderadministratie: ik houd me met name bezig met het invoeren van de orders die binnenkomen via e-mail of via de verkoop- en/of projectafdeling. Ook de facturatie is een van mijn verantwoordelijkheden en het beantwoorden van de telefoon is onderdeel van mijn werk. Ik vind het leuk om op deze manier in contact te komen met klanten. Op dit vlak had ik l al enige ervaring, gezien mijn werk als receptiemedewerker bij een bedrijf in Deurne.

De bedoeling was dat ik voor ongeveer 10 tot 12 weken bij Arte zou werken, maar zoals ik al aangaf, ben ik er nu al ruim drie maanden aan het werk. Zo makkelijk komen ze niet van me af! Vanaf het moment dat de collega die ik vervang weer volledige dagen kan werken, ga ik me richten op de administratie van de Verkoop Binnendienst. Hiervoor word ik momenteel ingewerkt. Eén ding weet ik nu al zeker: vervelen gaat mijn werk bij Arte niet. Er is altijd wel iets dat ik kan doen en het sociale aspect met de collega’s is ruimschoots aanwezig. Vooral dit laatste vind ik een erg groot pluspunt aan Arte; er hangt een gemoedelijke sfeer en iedereen in het bedrijf kan goed met elkaar door een deur.

In een volgende blog vertel ik je meer over mijn werkzaamheden en ervaringen bij Arte.

5 tips voor een goede wervingsboodschap

Het verleiden van talent met een goede wervingsboodschap is één van de belangrijkste prioriteiten binnen werving. Een doelgerichte boodschap, inspelend op de beweegmotieven, wensen en arbeidsvoorwaarden is daarvoor essentieel.

 

Krijg jij niet de reacties die je voor ogen had met jouw vacaturetekst? Wij hebben een 5-tal tips voor jou die het mogelijk maken om wervingsteksten te verbeteren en doelgroepgericht te werven.

 

  1. Schrijf jouw vacature vanuit het perspectief van de doelgroep.
  2. Houd rekening met de beweegmotieven van de doelgroep
  3. Wat heb jij als werkgever te bieden?
  4. Wie ben jij als werkgever?
  5. Plaats een vacaturefoto of vacaturefilm.

Flexx4NU deelt graag de kennis met jou! Neem contact met ons op en je ontvangt de belangrijkste beweegmotieven die inspelen op datgene dat de beoogde doelgroep belangrijk vindt.

Nieuwe website!

Nieuwe website!

We zijn live…..

Eindelijk is het zover!

Het heeft wat tijd gekost maar hij mag er zijn vinden wij. Als team hebben we het samen voor elkaar gekregen een website te maken die ervoor zorgt dat talenten die werk zoeken , een nieuwe uitdaging willen of gewoon een volgende stap in zijn of haar carrière willen maken , ons eerder zullen vinden en sneller verleid worden om te solliciteren op vacatures bij top bedrijven in de regio.

Uitzendbureau blijft belangrijk!

administratief medewerker

Van de 1,3 miljoen Nederlanders die in 2017 van baan gewisseld zijn, heeft 23% een baan gevonden via netwerken, gevolgd door vacaturesites (13%) en uitzendbureaus (9%). Onder ouderen is het uitzendbureau nog populairder; ruim 16% van de 50-plussers zegt in 2017 via een uitzendbureau aan een baan te zijn gekomen.

Dit blijkt uit het Arbeidsmarkt GedragsOnderzoek (AGO) dat onder 15.370 personen is gehouden. Van deze steekproef zijn 2.895 ondervraagden in het afgelopen jaar van baan gewisseld.

Verschil tussen jongeren en ouderen

Netwerken blijft het belangrijkste baanvindkanaal voor alle leeftijdsgroepen. Maar tussen de verschillende generaties verschilt het gedrag op de arbeidsmarkt flink. Zo staat sociale media stipt op de derde plaats bij jongeren, maar op de vierde en op de zesde plaats bij respectievelijk mid careers en ouderen.

Uitzendbureau belangrijk, vooral voor ouderen

Verder valt op dat 50-plussers nog veel vertrouwen hebben in traditionele oriëntatiekanalen en minder in moderne kanalen. Ruim 16% van de 50-plussers zegt in 2017 via een uitzendbureau aan een baan te zijn gekomen. Daarentegen blijkt dat vacaturesites effectiever gebruikt worden door mid careers en sociale media steeds vaker door jongeren, zoals blijkt uit tabel 1. Dit resultaat toont de kloof aan tussen ouderen en jongeren in de adoptie van moderne kanalen in de zoektocht naar nieuwe baankansen.

Netwerken

Opvallend is dat de effectiviteit van netwerken bij het vinden van een baan fors toeneemt bij VMBO’ers, maar af bij WO’ers. Ruim 22% van de VMBO’ers geeft te kennen via bekenden aan een baan te zijn gekomen, wat een verdubbeling is ten opzichte van 2016.
Overigens geldt nog steeds: hoe hoger het opleidingsniveau, hoe belangrijker het eigen netwerk is bij het vinden van een baan. 28% van de WO’ers benutte het eigen netwerk in 2017 om hun baan te vinden, dat is 3% minder dan het jaar daarvoor. WO’ers vonden daarentegen iets vaker hun baan via sociale media (7%) en open sollicitaties (6%). Het valt dus op dat WO’ers voor kanalen kiezen waar zij de mogelijkheid hebben om zich op een persoonlijkere manier voor te stellen bij een werkgever.

‘Meer doelgroepgericht werven’

Geert-Jan Waasdorp, directeur Intelligence Group, zegt in een toelichting op de resultaten van dit onderzoek. ”De Nederlandse arbeidsmarkt kent veel verschillende vormen van mismatch. Eén van de meest belangrijke en meest onderschatte probleem is dat werkgevers en werknemers andere kanalen gebruiken om te zoeken. Dit resulteert automatisch in andere baanvindkanalen. Werkgevers kunnen veel winst behalen door beter doelgroepgericht te werven, en de oudere werknemers kunnen dat door moderne baanzoekkanalen gaan omarmen.”

Bron: Intelligence Group